torsdag 7 juli 2011

ORM IGEN!!!


Var uppe tidigt i morse och var ute med Titus när det fortafarande var ganska så svalt. Han lyssnar väldigt bra när jag börjat med klicker. Inte alls så kvick som Siggemannen som hela tiden hade 100% koll på mig. Lite ovant att denna herre kan låta en gå ca 100 meter utan att reagera nämnvärt. Vill få upp kvickheten så nu har jag börjat springa iväg när jag kallar på honom, annars kommer han i lugnan ro i trav och halvintresserad. Ropar på honom och när han lyssnar upp så klickar jag och vänder om och springer och då kommer han med en väldig fart.

Måste få in lite "Nej" och "Stanna" också. Lyssnar halvhjärtat och när HAN VILL...
Men det är verkligen en kanonhund som är supertrevlig. Man är ju van med Sigge som man visste utan och innan hur han gjorde i olika situationer. Saknar honom något så oerhört mycket.

Iväg till jobbet och fortsatte med krogarna som var rejält dammiga. Sen målade jag killtoaletterna och en bit i källaren. Plockade in lite torrvaror i nya köket på fritids. Målaren var där så jag kunde inte fixa iordning allt för porsliner måste diskas. Det får göras när de röjer för övrigt där.

Hem och ut med Titus i värmen så han fick kissa i alla fall. Sen vidare till hägernässtrand för att jag inbillat mig att det inte är snokar där på samma sätt som i små insjöarna... Både skavlöten och rösjön är kända för mycket snok(!)
Andra gången jag ska ner och bada så kommer självklart en orm simmande. Patrick bara garva eftersom han aldrig ser orm och sen när jag pratar om det så kommer en... det är fasen inte klokt. Dessutom så simmar den förbi oss och rakt in i mängden av barn, föräldrar och folk som ligger och badar. Ville bara skrika men tänkte att folk nog vara lika glada att slippa se den...

Hem och ut med Titus och sätta igång fläkten. Dammsugit och ska ta en dusch innan Mattias och jag ska ner till centrum en sväng. Han ska klippa sig och sen blir det något käk där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar