fredag 17 juni 2011

Länge sen jag skrev...


Om man räknar tillbaka 12 månader så har det hänt väldigt mycket i mitt liv... snarare 18 månader tillbaka. Det hela startade med att jag sa upp min fasta anställning på Pilfinken i januari 2010 och arbetade järnet, nästintill 130% i månaden som timis som undersköterska och på kåken. Sen heltid hela sommaren som undersköterska för att vara ledig lördag-söndag och sen påbörja inskolning och starta upp 5-års på nya jobbet i skolan på måndagen.

I augusti så berättade min närmaste vän att hon var gravid och jag vart gudmor nu i maj 2011 till en underbar liten tjej. I oktober krockade jag bilen inne i stan med en stadsjeep så det vart bara skrot och lite mörbultad vart jag också. Åkte tillsammans med syrran iväg och köpte en ny bil 5 dagar senare och den har det bara varit strul med... lagt ner 28.000 kr bara på reperationer närmast 4 månaderna efter köp...

I november träffade jag min livs kärlek- Mattias som tog mig med storm. Aldrig varit så ointresserad för någon från början och så växande kär som jag blir mer och mer för varje dag. Han ÄR mannen jag väntat på i 32 år.

I december vart vi sambos...

I mars fick jag fast anställning på skolan, ingen kunde bli lyckligare än jag.

På långfredagen somnade min morfar in 87 år gammal. Knappt två veckor senare tog jag det otroligt tunga beslutet att även låta min älskade SIGVARD somna in på albano måndagen den 2 maj. Sista två veckorna vart det 11 tabletter om dagen för antiinflammatoriskt och smärtis för artrosen i armbågen och sen antibiotika för infekterade sår pga eksem. Morfintabletter sista 5 dagarna utan effekt. Man ska ha ett aktivt liv också.

I maj köpte jag och mattias radhus!!! Galet men FANTASTISKT!!!

Som ni kanske förstår så har det inte funnits tid och energi till att blogga. Menatlt känner jag mig helt slut. Lyckorus över fantastisk sambo och husköp men samtidigt tomhet att ha mist min morfar och Sigge som funnits där vid min sida i 8 år.

2 kommentarer: