tisdag 15 mars 2011

Upp och ned idag


Vaknade till strålande sol vilket gör varenda människa glad tror jag. Lite morgonbestyr innan jag åkte och lämna Sigge hos dagmatte Maja. Raka vägen till jobbet och hade samling med barnen. Eva har fixat ihop ett sånghäfte med vårsånger som vi sjöng och då ingick bl a. INGEBORG...
Sjöng för fullt men i tredje versen så sjunger man " å så vajar MUFFEN" varpå Eva och jag bara gapskrattar och kan inte hejda oss!!! Barnen sitter med sina små runda tefat till ögon och förstår ingenting... sen skrattar de åt oss...
UNDERBARA UNGAR!!!

Möblerade om lite eftersom vi vill ha lite mer koll på grabbarna som har varit lite skyddade inne i ett rum och inte alltid är så sjyssta mot varandra så nu blev det ett målar-rum istället. Oj vad man fick se och höra mycket när de var ute i klassrummet och lekte. Inte alltid som man tror...

Till lunch var det pannkaka vilket inte är en dröm när man är GBP-opererad eftersom det sätter sig som en tjock degklump. Likaså sylt på det gav mig en härlig DUMPNING.
Ut i fina vädret där vi hade "fadder-rast" så 5:orna gick tipspromenad med våra små 5-6 åringar.

Efter mellis var det ÖPPEN SCEN och alla barnen i skolan fick uppträda. Det var dans, sång, teater och de var otroliga!!! Underbart att kunna vara ute till 16.30 och det är LJUST. Våren närmar sig med stormsteg på allvar.

Pappa har lyckats boka in min bil på DIN BIL för genomsökning av alla fel... måste veta vart ifrån den läcker olja, likaså byta hjullager. Har blivit så blåst på den bilen så jag får psykbryt snart.

Hem till Maja och hämta Sigge vid 16.30 och sen hem och lagade lasagne till mig och syrran. Har inte haft en gemensam fika/ middag på säkert 8-10 månader så det var mysigt att ta lite tid tillsammans utan barn och andra omkring.

Mattias skulle sova hemma hos sig i natt när han kommer hem från holland MEN han kommer HIT vilket jag är sååå glad för eftersom jag saknar honom som bara den.

Imorgon onsdag och kort dag. Måste förbi polisen och fixa pass eftersom mitt gått ut, sen ska jag försöka hitta en vettig resa så man får tanka lite energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar