torsdag 31 mars 2011

Tiden går

GAMMAL BILD PÅ LÄNDRYGGEN


Blir inte att jag bloggar så värst mycket längre. Tillbringar inte så mycket tid vid datorn heller...
Har verkligen funnit en så fin kille i Mattias så det finns inte. Vi har det så fint tillsammans och jag blir bara mer och mer förälskad för var dag som går. Vet inte vad jag skulle göra utan honom faktiskt. Sista veckan har varit rena berg och dalbanan känslomässigt. Dels så har jag fått kosta på bilen sammanlagt 11 000 kr på nya fjädrar fram, batteri, backspegel som vart sönderkörd i stan när den var parkerad, service och nu står den på DIN BIL och ska byta hjullager, lokalisera oljeläckage och går inte att göra eftersom varvmätaren går upp i 1500-2000 varv när man ska köra men den rullar inte.

Är så /&%(&%))=/(=? **** LESS på bilen.
Pappa är dock super gullig och lånar mig en av hans gamla taxi som ska säljas. Tyvärr så har den en skatt på 7500 kr om året... =(

Som lite extra plåster på såren så fick jag en restskatt på 7500 kr trots att vikariepoolen jag jobbade för förra året drog 33 % skatt på mig och kåken också skulle dra extra... vill bara lägga mig ner och gråta.

I lördags så återkom Sigges eksem på svansen så kortisonet har inte haft någon effekt tyvärr. Pratat med veterinären så nu börjar vi trappa ner kortisonet så hoppas jag han ska må bättre och slippa alla biverkningarna med hunger och kisseri som det gett. Ska prata med hältveterinären vad det blir för alternativ... Metacam som Bonnie gick på kanske. Just nu ligger grisen och slumrar gott i sin renbäddade biabädd med täcke och påslakan. Min lilla älskling som betyder sååå mycket.

K Ä R L E K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar