tisdag 11 januari 2011

STOLT ÖVER MIG SJÄLV

Idag har jag helt satsat på att vara positiv och må bra. Allt hänger på inställning= TANKAR. Startade dagen med FRUKOST på skolan. Har lite sammanhållning och kamratskaps tema denna vecka. Barnen uppskattade att få lite mjukstart och få berätta om en julklapp de fått.

Hade barnskötarmöte sen och det var det bästa sen vi startade i september med dem. Äntligen kom det något vettigt ur dem. Till lunch var det penne med himmelsk köttfärsås men det var VIDRIGT!!!
Pastan kall, seg och hård och såsen en blandning av maizena och vattning vätska. Åt knappt något. Vart en banan när jag klädde på mig för att gå ut med barnen.

På eftermiddagen hade vi arbetslagsmöte som var riktigt bra och trevligt. Kom upp till mitt klassrum och där var allt oreda. Tågbana, kapplastavar, lego, spel, dinosaurier mm. låg i en salig blandning. Städade och gick ner till 6-års med barnen.

Raka vägen till tibblebadet, MEDLEY tillsammans med Angelica för att simma. Har en "PROVA PÅ VECKA" gratis. Simmade 45 minuter vilket var riktigt skönt. På slutet kom det några tanter som stoppade upp lite och det var massa träningar så det fanns inte så mycket utrymme. Dusch och bastu 15 minuter och varva ner och snacka innan jag åkte och lämnade två filmer i centrum.
Så otroligt skönt att vara alldeles mör i kroppen men ändå känna sig så fräsch och pigg efteråt.

Middag vart en snabbis eftersom klockan var redan 19.00 innan jag fick middag och jag inte fått i mig all mat som jag ska idag. Wokgrönsaker, tikka masala, nanbröd och mozzarella. Citronvatten som jag hoppas få i mig 3 glas innan jag lägger mig. Riktigt gott.

Ska strax åka och hämta Sigge hos Maja. De var i vallentuna när jag ringde så jag åkte hem mellan och åt middag. M har fotbollsträning till 22 och åker hem sen. Skumt att sova ensam samtidigt som det är skönt att bara vara själv ibland ( försöker jag intala mig i alla fall).

När man talar om trollen... telefonen ringde precis och han var påväg till träningen. Han är så fantastisk att jag inte finner ord. Han hör av sig i motsatt till tidigare killar jag träffat utan att för den skull vara jobbig eller kontrollerande. Han är helt enkelt så förbannat bra. Han inspirerar mig och får fram mina bästa sidor. TACK ANNA för att du sammanförde oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar