fredag 28 januari 2011

KANON FREDAG


Idag har Jesper varit och jobbat hos oss i 5-års gruppen. Riktig toppen dag som startade med frukt och BARNEN I BULLERBYN och sen ut och lekte på skolgården. Strålande sol även om det bet en del i kinderna. Har verkligen sååå bra jobb.

Lunch och sen lek inne. Mycket väva, sy, spela kort och spel just nu. Pappa var ute med Sigge vid lunch så jag stannade på ICA STOP och handlade semla till mig och mormor. Hämtade Sigge och tog en promis med honom och sen upp till mormor som bor i samma hus som mig.
Hon betalar närmare 360 kr/ timmen för att ett städbolag ska dammsuga och moppa två rum och kök och då är det inte RENT när jag kommer dit samtidigt som en ung tjej precis ska gå. Kaffe-fläckar och allmänt skitigt trots att hon varit där i 2 TIMMAR för att dammsuga och moppa 60 kvm(!)
Blir förbannad när folk tar jobb som de inte utför helhjärtat. En sak om man inte brinner för städning och kanske inte har det som drömjobb men man är ändå betald att utföra en viss tjänst. Ska ringa till bolaget nästa vecka tänkte jag och tala om att det var den sämsta städning jag sett. Har en gammal klasskompis och kollega som arbetar på det företaget så det är nog bara en fördel.

Är så otroligt trött idag och hade egentligen planer på att ta en bio ikväll, men vi skippar den och lagar lite tacos och däckar i soffan. Mattias har fotbollsmatch imorgon så det blir inte så sent. Hoppas det blir bra väder så jag kan komma iväg med Sigge ut i spåret/ skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar