torsdag 9 december 2010

TRYGG-HANSA


Säga vad man vill om försäkringsbolag, men jag är så otroligt glad och imponerad av TRYGG-HANSA. Krockade bilen lördagen den 2 oktober, på måndagen fick jag besked att den skulle bli skrot. På torsdagen får jag besked av TRYGG HANSA att de ger 14 000 kronor för den och om jag accepterar det. En vecka senare är pengarna insatta på kontot.

De var väldigt gulliga och frågade hur jag mådde osv. Sa att jag skulle spara kvitton för läkarbesök mm.
Idag ringde jag dem för att jag fått hem papper om de kunde avsluta ärendet. Har inte skickat in läkarintyg och då ställer han lite frågor och säger att jag inte behöver skicka in några papper och att jag får 20% ersättning för den veckan jag var sjukskriven ( de jag förlorade ). Sen frågar han hur länge jag haft ont och om jag accepterar 1300 kronor för sveda och värk. Sen får jag ersättning för akuten och röntgenavgiften som tillkommer på helger, likaså värktabletter. Då kan vi avsluta detta... eh... ja. Så skönt att slippa hålla på med fler papper och telefonsamtal.

Sen kopplar han mig till en annan handläggare eftersom jag märkt att min bil inte har trafikförsäkring. Då visar det sig att en av bokstäverna i reg numret är fel och de ändrar det. Frågar varför jag haft if så kort tid som en månad varpå jag svarar att det ingick i blocket-försäkringen. Då säger han att han sätter in pengarna som jag betalat för första månaden på mitt konto när jag haft dubbel försäkring.
Detta kallar jag SERVICE.

2 kommentarer:

  1. Hej Leigha!

    Vad glada vi blir av så fint beröm, tack! Vi jobbar för att du som kund ska få ett smidigt och proffsigt bemötande av oss, och här är ett exempel på att vi har lyckats!

    Trevlig helg!

    Hälsar Anna Snell, Trygg-Hansa

    SvaraRadera