onsdag 15 december 2010

SLITEN


Sigge väckte mig kl. 01.30 i natt vilket han ALDRIG gör om det inte är något. Slängde på mig kläder och rusade ut med honom på innegården. Kissade MÄNGDER.
Sovit ganska dåligt under natten så riktigt trött när jag skulle upp. Vid 07.30 börjar han springa omkring och sen bara rinner det litervis med urin på sovrumsgolvet, i hans bädd, hela hallgolvet och ut i köket. Stod bara i underkläder så jag kunde inte annat än att låta det honom kissa färdigt.
Stackarn som han skämdes =(
Fram med moppen och moppa golven medans Sigge fick ligga i vardagsrummet. Maja var gullig och tog honom idag eftersom jag inte har hjärta att lämna honom ensam när han inte kan hålla sig.

Hade gymnastikhallen extra länge eftersom inte förskolebarnen kom efter oss. Barnen har så roligt där så det var raka vägen till julmats lunchen. Barnen är uppe i spinn så beslutade oss för att visa en film om "friends" och de satt som små ljus. Efter det började vi ta ner deras olika tema-teckningar mm. som de ska få ta hem. De fick leka fritt och rita framsida till häftet.

Veterinären från albano ringde och frågade hur behandlingen av artrosen och klådan går. sa som det är att hältan nästan är borta och att huden är bra. Droppat några bloddroppar igår och idag hos Maja så jag ska avvakta en månad och se om det beror på allt kissande eller om vi ska kolla upp prostatan igen. På lördags ska jag trappa ner kortisondosen igen till varannan dag så får vi se. Fanns också ett annat kortisonpreparat som man kan pröva som är lite bättre gällande drickande och kissande.

Fika med Maja och sen hem och slänga in Sigges täcke och påslakan i tvättmaskin. Ska dammsuga och moppa golvet ännu en gång. Skicka mail till kåken för extra jobb i jul, hämta min extra nyckel hos föreningen och sen ska jag bara vara förutom springa in och ut med Sigge varannan timme. Världens bästa vovve <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar