måndag 20 december 2010

PHU...



Möttes av en snötäckt bil i morse. Bara att sätta igång att borsta bort all snö från tak, rutor, strålkastare och sidospeglar innan det var dax att åka. Tyvärr så hade batteriet laddat ur sen igår kväll så de var bara att ta fram kablarna och starthjälpen, sen kom jag iväg. Var som att balansera en smörklick på en varm stekpanna så mjuka rörelser gällde. Lämna av Sigge hos Maja och sen tillbaka samma väg för att åka förbi g a t e a u och köpa frukost fralla och latté till mig och Eva.
Mötte upp henne på parkeringen vid jobbet och då får jag en JULKLAPP.
Inte vilken julklapp som helst heller, utan en presentpåse från just g a t e a u med god marmelad, musli, te, kakor och havsalt och dessutom ett väldigt väldigt roligt, gulligt omtänksamt kort på rim.

Personalkonferans, samling med barnen då vi passade på att tömma chokladkalendern. Sen gömde vi deras paket så fick alla leta efter ett öppna och ta med hem. Riktigt nöjda vart de. Lunch och sen ut i snön med dem. Helt galet mycket snö som inte tog slut. OTROLIGA MÄNGDER!!! Hade väldigt roligt i alla fall.
Själv roade jag mig med att knuffa dem ner i snödrivorna varpå de jagade mig(!)
Gullungar <3

Sen kom en av mina barns föräldrar och hämtade sin dotter och såg helt knäckt ut. Visade sig att hennes häst brutit benet i hagen i fredags och fått avlivas. Detta är en tjej och häst som jag stått i samma stall som och som man haft en ganska så nära relation med. Känns så hemskt att det bara kan ta slut från ena minuten till den andra. Tack och lov så var veterinären snabbt på plats och kunde avsluta hans lidande.
Som hon sa så är barn ganska så "enkla" och ser saker ur andra perspektiv. Hennes dotter hade sagt -" Nu kan du inte rida på honom något mera".

Mycket som hänt sista tiden. En annan kompis ligger på KS med halsfluss och ska ev. opereras imorgon eftersom hon har en så stor böld i halsen. Krya på dig vännen.

Pappa var gullig och inhandlade ett nytt bilbatteri till mig på MEKONOMEN idag. Ska hjälpa mig att sätta in det i veckan. Vore skönt om man kunde lita på att bilen faktiskt startar när man ska hem om kvällarna.

Trött och frusen så nu väntar sängen!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar