fredag 24 december 2010

HYSTERISK TORSDAG


Sigges syster SIGNE önskar GOD JUL.

Vakna vid 09.30 och sen iväg till Anna för att äta gemensam frukost och prata. Inte träffats sedan i somras och schemat är pressat när hon är hemma i sverige. Mötte upp pappa på BILIA vid 11.30 för att byta batteri på min bil. Fick köra in den i verkstan för att slippa stå ute i kylan. Då upptäcker vi att kabeln inte sitter i direktkontakt med batteriet så då kan den inte ladda fullt ut.

Pappas verkstadskille Martin kikade och fick till det i alla fall. Hyfsat okej laddning i batteriet så jag ska försöka få igång det nu om det kan ladda ordentligt. Avvaktar några dagar med att byta så kanske man kan lämna tillbaka batteriet till MEKONOMEN.

Hämtade upp Maja och Lea hos Frida och sen hem till Maja för att hämta hem en glad Sigge. Hela eftermiddagen diskade jag i all oändlighet. Luktade fortfarande lite efter ANTICIMEX men inte alls starkt. Vid 16 tiden var jag klar med allt porslin, förvaringsburkar mm. Har slängt ytterligare tre påsar med porslin.

Dusch och vidare ner till TÄBY CENTRUM för att inhandla julklappar. Lyckades hiva i mig en stor latté under tiden som jag for fram mellan alla butiker. Hem vid 19.30 och på med termobyxor, dunjacka, mössa, vantar och halsduk och Sigge i kopplet. Han tycker inte ens att det är roligt när det är så kallt, hoppade ibland på tre ben för att det var så kallt för tassarna. vart en 15 minuters runda innan vi mötte upp M på parkeringen.

För de som inte vet så ska en GBP-opererad äta 7 mål mat om dagen, igår var ingen idealiskt dag...

Frukost 10.00 : En kopp te + 1,5 rostad smörgås med ost.

Mellis 14.00 : Två fincrisp med smör och ost.

Mellis 18.30 : En latté

Middag 20.45 : Lasagne m avocado och tomat.

Vet att det inte straffar sig då, idag eller imorgon utan att det kommer om 3-4 dagar när jag slarvat. Blir darrig, orkeslös och slutkörd. Hm... slarver =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar