lördag 20 november 2010

KANON DAG


Riktigt bra dag med barnen. Verkligen fått ihop barngruppen sååå bra och det är så roligt att få jobba med dem. Just nu trivs jag så bra med allt vad jobbet heter.

Slutade tidigt idag så det var raka vägen hem, där möttes jag av Sigge som hade TÄCKE PÅ SIG INNE.

Hade helt missat att ta av det i morse efter promenaden, snacka om disträ matte. Ingen risk att han frusit i alla fall. Promis i skogen bakom brandstation och sen norskogen. Riktigt bus humör idag också. Sprudlar av energi.

Veterinären ( hud ) ringde och frågade hur han var nu i pälsen, öronen och urinvägarna. Svarade att han är bra i pälsen och öronen har jag inte behövt torka ur en endaste gång efter besöket. Urinvägarna har jag inte märkt något på eftersom han varken slickar mer eller mindre än innan.

Hinner inte mer än att ta helg så kommer han ut i köket med ett ny uppslickat eksem på svansen. Som att luften går ur en. Man kämpar på med schamponering var 3:e- 4:e dag, man kammar honom och känner igen pälsen så kommer det på bara några minuter.

Hältan är lite upp och ner. Lite haltare första 150 meterna sen värmer han ur och går bättre. Men markerar. Får se vad Anki och Marie säger när de ringer nästa vecka ( veterinär & rehab sköterska).

Ingen inspiration alls till middag ikväll men efter lite funderingar så köpte jag;
Färsk sparris, sockerärtor, paprika, coctailtomater och blandade upp med cream fraice, matlagningsgrädde, blå mögelost, vitlök, salt och peppar.
Vart faktiskt RIKTIGT gott. Till det tagliatelle.

Carina kom över och vi hade en riktig toppen kväll med middag, snack, promis och därefter chokladmousse som jag blandat i lite Bailey´s i. Det vart också lite extra gott =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar