måndag 15 november 2010

DRÖMMA




Riktigt trött nu på eftermiddagen-kvällen. Det har gått i ett idag. Massa pyssel, lek, språklekar och sång under dagen. Barnen är verkligen fantastiska och man märker vilken skillnad det är på gruppen sen vi startade.
Men TRÖTT är man när man har 17 st glada och spralliga 5-åringar omkring sig hela dagarna. det är väldigt mycket -" FRÖKEN" -" FRÖKEEEN kan du hjälpa mig byta tråd", -"FRÖKEN, kan du fästa", -"FRÖKEN jag går på toa". -" FRÖKEN,Nisse säger".....

Efter jobbet åkte jag raka vägen hem till Maja för att laga lasagne till henne och mig. Hon har haft Sigge idag och han är helt medvetslös efter att ha tillbringat dagen med Lea på ett år. Hon håller tempo, det kan han ha... så som han dampat omkring genom åren den lilla terroristen ;-)
Lite te efter maten och sen hem och ta varmdusch, sätta på sig pyjamas, morgonrock och sen vetekudde och filt i soffan, NJUUUTER!!!!

Nu ska jag krypa ner i sängen och det ska bli sååå skönt. Imorgon väntar eftermiddags arbetslagsmöte och sen måste jag komma iväg och köpa hundmat till Sigge och hämta ut hans medicin.

Godnatt gott folk.

Ska drömma mig bort till det torp jag en gång hoppas få bo i... med öppen spis och knarrande golv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar