tisdag 30 november 2010

ARTROS I ARMBÅGEN



Idag har jag varit på ALBANO med Siggemannen. Han var så duktig i väntrummet och satt mest och kikade nyfiket på alla hundar, katter och djurägare som kom och gick.
Fick komma in till veterinär Maria Davidsson som vi gått hos i snart två år. Lika lång tid som han haft problem med sin armbåge.
Känns skönt att gå till samma som känner både mig och Sigge väl.
Hon började med att fråga lite hur hans hältstatus är just nu och klämde lite på honom. Hon tyckte att han var ganska så rejält tjock i höger armbåge, MEN väldigt jämnt och fint musklad. När han står rakt upp och ner så kan man se att han inte belastar höger fram fullt ut. Fick gå med honom i korridoren och det är främst när man ökar farten som hältan blir mer tydlig.

Diskuterade olika alternativ av behandling och hon sa själv att jag fick ta hudproblemen med veterinären Eva eftersom hon själv inte är så intresserad och bra på just hud. De har diskuterat Sigge och vilken typ av behandling som är bäst för honom.
Sa att jag bara vill ha en hund som MÅR BRA och får några BRA år istället för att han ska gå och ha massa problem med hälta och klåda. Förstår att hans hälta nog inte kommer att gå att få bort eftersom han ändå hade måttliga pålagringar för 1,5 år sedan på höger armbåge och det med all säkerhet blivit mer artros. Men jag vill att han ska slippa sina eksem/ sår som kommer så plötsligt.

Nu är han ställd på KORTISON fr o m fredag. Ska inte få någon NOROCARP ikväll eller resten av dagarna så ska jag pröva kortisonet sen.
Känns i alla fall skönt att det kanske hjälper lite mer mot hans eksem, hoppas hoppas att han slipper dem nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar