söndag 21 november 2010

ÄNTLIGEN


Toppen dag igår,hann med så mycket och bara roliga grejer dessutom. Denna helg har varit bra från början till slut.

Först riktig mys middag med Carina på fredagen. Gjorde ett nytt pastarecept som vart riktigt gott. Sov som en gris fredag till lördag natt.

Hann plocka här hemma på lördags förmiddagen och sen iväg till centrum för att köpa present till Nellie. Hittade en svart klänning med spets på H&M som jag köpte. Dessutom provade jag en massa glitter och värsta puff-ärmarna. För feg för att använda den bara... så den fick hängas tillbaka i butiken. Fick väldigt bra former i den i alla fall ;-)

Middag hos syrran och Nellie fick massa playmo = N O S T A L G I så det skriker om det. Hittade alla mina gamla hästar som mamma tagit ner från vinden och som nu Nellie fick. Jag som målat dem med tecken efter ridskolehästarna på Djursholm, likaså gjort täcken till dem som fanns kvar(!)'

Mötte upp Maria och Jessi på Garbo. Hade lyckats få en soffa vid baren så det var skönt att bara sitta ner och snacka lite innan dansgolvet satte igång.
Verkligen två fantastiska människor som kommit in i mitt liv på de mest märkligaste sätt men som redan betyder väldigt mycket.
Dansade och hade trevligt till 00.30 då vi drog hem. Massa civilare med öronsnäckor och oroligt så det kändes skönast att slippa se eländet. Var väl något knarkbeslag kan man gissa, eller så hoppades de hitta en och annan efterlyst kanske...

Kom hem och skulle parkera på min förhyrda parkering, NOT!!!
Där stod istället en skåpbil... *grrr man blir inte särskilt glad när folk snor ens parkeringen och definitivt inte när det är klockan 01 på natten. Fick ringa 118 118 och be om numret till bilregistret, sen få ägaruppgifter och åter igen ringa 118 18 för numret... fick två nummer men ägaren svarade inte.

Misstänkte att det möjligtvis kunde vara min grannes polare eftersom han hade fest...
Fick parkera bilen på annat ställe. Kommer hem och då är det full fest uppe på balkongen och i lyan ovanpå. Gick ut på balkongen och bad dem dämpa sig varpå killen svarar- "ABSOLUT"...

Eh...
Vart lite paff eftersom inget tidigare har hänt när jag hojtat eller varit uppe och ringt på dörren. Tar ca 2 minuter så ringer det på dörren. Utanför står han som äger lägenheten. Sigge börjar skälla och jag låter honom springa ut i trapphuset när jag öppnar. Han ber om ursäkt och att jag bara ska ge honom 10 minuter så ska det bli lugnt. Passar på att tala om att hans polare vid namn XXXX står med sin bil på min parkering och att jag är SÅÅÅÅ LESS. Bjuder in honom och säger att han gärna får lyssna hur mycket det låter...

Grabben står i mitt vardagsrum och bara gapar, så säger han:- " Det här är inte okej, du hör ju vad vi säger" varpå jag svarar att jag har ganska så bra koll på hans liv och rutiner ;-)
Väldigt ångerfull och bad om ursäkt sååå mycket. Avslutade med att bjuda upp mig och ge mig en kram och att det skulle bli tyst...
Sen vart det lugnt...

TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar