måndag 29 november 2010

Aj aj


Idag har jag varit på kontraströntgen av äggledarna. Kan bara konstatera att det var befogat med Voltaren en timme innan som de skickat hem. Tänkte i vanlig ordning så fort jag ska göra något att det "bara är att köra"...
Men det gick bra med katetern, men sen när de skulle fylla lilla ballongen i den så att inte kontrastvätskan skulle rinna ut så vart ögonen alldeles tårfyllda. Hon frågade om jag ville vänta lite och vila en stund men det kändes som att hela nedre regionen skulle sprängas(!)

Ville bara få det överstökat så jag sa bara " kör så det är över fortare".
Sagt och gjort. Kändes bra mycket bättre så fort hon släppt kuffen och tagit ur katetern. Har mina PCO äggstockar så det är bara att acceptera och göra det bästa av det. Min operation har gjort att mycket av symtomen har dämpats men det är inte bra.

Ikväll har jag haft som KRAFTIG mensvärk och det riktigt värker. Hoppas att det gett med sig imorgon. Trodde inte att det skulle kännas som att ha blivit påkörd efter...

Pappa var gullig och körde mig in och likaså hämtade mig när jag var klar.
Förbi Maja på en fika och hämta Sigge och sen hem och laga Tikka masala till middag. Riktigt gott!!!

Nanna kom över och tog en fika en stund och snackade lite. Så underbart att ha henne så nära.

Imorgon bär det av till ALBANO klockan 09.00 för att träffa veterinär Maria Davidsson och rehab-sköterska Anki. Hoppas att de har något bra alternativ för min älsklings hälta/ eksem.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag gjorde precis samma undersökning för tre veckor sedan, det mest smärtsamma jag gjort, katetern kom inte in...behöver jag säga mer...men hon såg till att den gjorde det...:( AJ aj aj aj./Frida

    SvaraRadera
  2. Hade inte förväntat mig att det skulle göra så ont. Gjorde samma sak med koksalt för två veckor sedan och då kom hon inte in, fick remiss för att spruta kontrast och ultraljuda... Ajajaj***
    Inte alls förväntat mig den smärtan.

    Hade du smärtor på kvällen? Känner mig öm i hela buken.
    KRAM

    SvaraRadera