lördag 23 oktober 2010

SKANSEN






Idag har jag varit på SKANSEN. Riktig toppen dag. Först frukost, morgon promenad med Sigge och sen iväg med en kompis till skansen. Ställde bilen ganska nära djurgårdsbron och gick sen därifrån. Hyfsat kyligt men ändå helt okej dag att vara där på eftersom det inte var så mycket folk.

Klappade lite på en älgko genom staketet, och vandrade runt och kikade på djuren. Riktigt skönt att komma in i värmen och äta rykande tomatsoppa med krutonger. Efter det kaffe och terrariet. JAG KLAPPADE PÅ ORMEN OCH SPINDELN!!!!
Spindel är okej MEN ORM!!! Mäkta imponerad och stolt över mig själv måste jag säga.

Stannade på ica stop och handlade lite på hemvägen och mötte ett av mina gamla förskolebarn på 3,5 år som stod med mormor och plockade lösviktsgodis. Han är så söt att man kan äta upp han. Fick en kram och han talade om att mormor skulle minsann göra egna köttbullar och makaroner till middag. Kan ju äta upp ungen =)
Han vinkade så glatt ute på parkeringen. Ibland kan jag sakna mina minsta barn så otroligt mycket, dem som jag skolade in på småbarn. Men många av dem träffar jag i skolan numera när de hämtar storesyskon.

Ikväll blir det lugnt med lite plock och fix här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar