måndag 18 oktober 2010

MÅNDAG.... behöver man säga mer

Är ganska så trött idag. Full rulle från kl. 06.00 då klockan ringde.
Ut med Sigge i kylan, nu är det KALLT och MÖRKT och jag kan inte låta bli att få lite lätt ångest just över det.

Visst är det mysigt med alla fina färger, friska luften, tända ljus inne och värma sig bakom varma halsdukar osv.

MEN

jag tycker verkligen mörkret tar kål på mig. Är glad att jag får vara ute om dagarna och inte jobbar inne. Behöver de få soltimmar som existerar.

Har varit hemma på rasten och gått ut med Sigge och sen raka vägen efter jobbet för att åter igen gå ut. Han tycks trivas bra med att vara hemma men självklart vill man inte att han ska ha för långa dagar.

Gjorde en keso,tomat,spenat lasange idag igen som jag ska frysa in. Sååå skönt att ha mat i frysen att bara ta fram när man inte orkar laga. Nanna kom över och åt middag och drack te med mig. Alltid lika mysigt.

Nu ska jag portionera lasangen och frysa in, plocka ur diskmaskin, duscha och sen bädda ner mig i sängen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar