tisdag 26 oktober 2010

ENERGI


Idag har jag haft sådan energi. Min kollega skulle iväg på morgonen så jag var ensam och satte igång att möblera om klockan 08.30, flyttade i stort sett allt i klassrummet och det vart riktigt bra.

Så härligt att ha en kollega som tänker så likt som en själv. Inte någon som hela tiden måste hävda sig eller se någon prestige i saker och ting. Hon vart i alla fall riktigt nöjd med min möblering och vi rensade ut bland pussel, spel, pennor, papper, lego mm.

Man märker så väl på barnen också att de tyckte det var kul att hjälpa till och vara delaktiga. Lekte jätte fint och sådana dagar känner jag mig som en "bra fröken". Vissa dagar känner man bara att man tjatar och tjatar mest hela tiden.

Körde lite sångsamling med sånger från sånghäftet som jag gjorde förra veckan. Riktigt roligt och nostalgiskt att sjunga: Josefin, Rövarnas visa, Pippi långstrump mm.

Var hemma på min 30 minuters rast och var ute med Sigge. Riktigt skönt att få ett ordentligt break och komma ut med honom. Träffade en trevlig granne som har en riktig liten pärla till hund. Alltid mysigt att prata med henne.

Tvättstugan och mamma och syrran på besök för en fika och lite snack. Bara att vänta på sista maskinen och torkskåpet ska vara klart så jag kan gå och sova. Ska bli så skönt att krypa ner i sängen. Man förstår inte hur glad man är för sömnen när den funkar, efter att ha haft 3 års sömnproblem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar