fredag 24 september 2010

Härlig höstdag


Vilket väder det vart idag!!!

Barnen har varit fantastiska idag och vi har lekt och riktigt fredagsmyst. Förmiddagen hade vi lite pyssel inne, åt frukt och sen gick vi ut. Vi var ensamma på gården ganska så länge och de har verkligen roligt tillsammans. Lunch och sen läste vi en saga och de fick ligga ner på mattan och vila lite under tiden.
Möblerade om lite så det inte blir så trångt i byggrummet, kappla-stavarna fick flytta ut till stora rummet. Sen ut igen. Njuter av att få vara ute så mycket som jag är på mitt jobb. Man får en skön trötthet när man varit ute hela dagen.

Hem och hämtade Sigge och åkte till skogen vid enebyberg. Där gick vi i ca 45 min och bara strosade runt på olika stigar. Fågelkvitter, hackspett och några harar såg jag.

Mina skogsrundor är VERKLIGEN avkoppling för hela slanten. Egentligen enda sättet för mig att koppla av ordentligt och släppa allt annat. Vet egentligen inte riktigt vart ifrån det kommer eftersom ingen i min familj är någon "skogsmulle". Men jag har alltid uppskattat skogen och naturen väldigt, väldigt mycket!!!

Nu är Siggemannen trött och ligger och sover gott i sin bädd. Imorgon ska syrran, Jörgen och barnen ha honom eftersom jag ska jobba extra på kåken. Blir kul att träffa alla igen, var ett tag sen jag var där sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar