torsdag 30 september 2010

Handlat, lagat middag, städat akvariet....




Ikväll vart det ganska så nyttig middag med mozzarella, avocado, tomat, kokt potatis och lite gräddsås. Mätt som bara den vart jag. Ska snart kika på "Halv åtta hos mig" och då ska jag ladda med ännu mera C-vitaminer!!! Apelsin och honungsmelon blir det vid tv:n.

Har hunnit med att vila lite och kika på tv. Känner mig redan friskare så jag hoppas att det ger med sig med lite ordentlig sömn och vitaminer. Har massa jag vill göra denna helg och då kan jag INTE vara sjuk.

Mitt akvarium är ett sorgeprojekt för tillfället. Har en aqualampa som ska ge blått sken och göra att vattnet ser blått och fint ut, MEN hur jag än sköter det så blir det ALGER utan dess lika. Så himla frustrerande eftersom jag inte alls haft detta problem tidigare. Lampan är den enda orsak och skillnad mot tidigare.
Nu har fiskarna i alla fall fått fint för denna vecka. Jessi har ett akvarium på 100 liter som jag ska hämta, gäller bara att göra det så kan jag fixa iordning det. Måste fixa en riktigt bra byrå att ha det på bara...

Kvällsrunda med bästa vovven som redan är bättre i sin armbåge. Slut busat med andra vovvar, nu får han leka inomhus och inte dra runt i 180 som han gör i vanlig ordning. Han är inte ung länge... med den armbågen får man vara lite försiktigare om man ska leva några år till. Bättre många 30 minuters promenader än 1-2 långa...
Synd eftersom jag älskar att vara ute LÄNGE, men om det är det som krävs så.

Inte på något sätt att han inte ska få vara "hund" längre, klart att han ska få leka med andra hundar i hyfsad lugn takt.

Fina bästa Sigge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar