torsdag 29 juli 2010

Ledig dag


Så otroligt less på denna byggarbetsplats som man bor i. PROLINE som fixar våra stammar har hållt på i vår port till och från sedan 16 april. Nu har de semester 4 veckor, vad händer då!!? Jo då passar alla på att fixa sina badrum och kök, börjar borras 08.00-19.00

Det var den sovmorgonen. Likadant på helgerna då det börjar kl. 09.00-18.00 och det HÖRS I HELA HUSET, t o m när jag är ute med Sigge i vår lilla skogsdunge så hör man borrandet tydligt.

Blir ju inte sämre av att min granne festar nätterna igenom. Idag är det onsdagnatt, då är han på tegelbruket och lär väl komma hem pallrandes vid 03-04 med ett gäng tjejer och killar i sällskap. Han kan glömma att han ska sitta på balkongen och gapa då. Mötte honom på parkeringen idag, tittade lite på honom innan jag insåg att det var HAN!!! Lyfte inte blicken, förhoppningsvis skäms han och har lite samvete ändå när han är NYKTER!!!

Lite plock här hemma innan jag begav mig till Kista centrum. Gjorde ett par riktigt bra fynd på rean. Ett par puma-skor 50%, två toppar för 50% så nu är jag mer än nöjd.
Lunch-fralla och sällskap av Rickard. Gick runt lite och kikade innan vi drog hemma till mig och däckade i soffan. Skulle lätt kunnat somna.

Iväg till Maja och ut en sväng med hundarna. Kom på vid 21.30 att jag inte ätit middag ( inte särskilt mycket mellis heller) och ica var stängt. Drog till hantverkaren och köpte pizza.

Imorgon blir det jobb igen. Bara två dagar, sen ledig igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar