lördag 24 juli 2010

Kanon kväll med Jessi


Igår kväll var Jessi och jag på Golden Hits. Det var ingen show så vi passade på att äta middag där. Riktigt gott och super trevlig och charmig servitör. Vart verkligen en kanon kväll med allt vad den ska innehålla.
Skönt att sitta ner och hinna prata i lugn och ro innan det var dax för dansgolven. Vissa människor är inte bra för sitt egna bästa. Var en kille som säkert höll på i 5 minuter och försökte få oss att bugga med oss. Jag sa dels att jag inte kan bugga och talade också om att jag haft ont i min nacke ett bra tag och inte klarar av att någon svingar runt mig. Fattade han!!?
NEJ!!! Tillslut så vart Jessi så förbannad och talade om för honom att ett NEJ är ett NEJ.

Var i alla fall helt okej musik och lagom mycket folk. Discjockey på dansgolvet där nere var en av sångarna från "popstars" som var med i gruppen " Supernatural" om det är någon som minns dem...

Kom hem strax efter 03 och tog ut Sigge en sväng innan det var dax för sängen. Fick sova 30 min då jag vaknade av att min granne kom hem. Hade med sig några brudar i vanlig ordning. Smällande i dörrar, gap och skrik från balkongen och så vidare. Försökte somna om, men det gick inte. Vid 05.10 ringde jag vår störningsjour " Larm assistans". Vid 06.10 hörde jag dem prata, så sen var det lugnt...

Hann sova tills 11.30 då jag vaknade av borrande. Låter som att alla väggar ska rasa in när man borrar i betongväggar kan jag upplysa er om. Slut på sömnen. Knallade ner till vår trappvärd och talade om att nu hade jag minsann ringt larmassistans i morse.
Han förstod att jag är frustrerad och skulle prata med han som formulerar brev och fixar... Fungerar inte att ha det såhär. MÅSTE SOVA!!!'

Hur ska man palla att jobba helger när man har en granne som håller låda till 07 på mornarna. Nu är han dessutom VAKEN redan 11.30(?) Sover aldrig... ett urinprov skulle med all säkerhet ge utslag i alla fall...

Nu ska jag trycka i öronpropparna och försöka få lite till sömn i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Skönt att se att man inte är ensam som tar till öronproppar när man ska sova. Så skönt att plugga in dem och stänga ute alla störande ljud. Fler borde verkligen testa hur skönt det är att sova med öronproppar. Ibland får jag lite ont i öronen av vanliga gula öronproppar. Har du något tips på sköna proppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. Faktiskt en av få gånger jag använder mig av proppar. Har tyvärr bara gula proppar, men det ska finnas dyrare genomskinliga som ska vara bra.

    SvaraRadera