tisdag 27 juli 2010

Jobb idag


Började 07 imorse, så det har varit full rulle. Dagen har flytit på bra och jag har känt att man har haft tid för varje patient precis som man ska. Rullat håret på spolar åt en dam som vart så nöjd. Var ju tur eftersom jag aldrig gjort det tidigare =)
Annars har jag mest tvättat hela dagen, kan tycka det är ganska avkopplande när man är på gul avdelning och har hand om tvättstugan också. Är lite som att mocka, en slags meditation för själen.

Hem och tog en skogsrunda med Sigge. Stackarn var lös i magen igen, fattar inte varför eftersom det inte är några märgben alls sista dagarna. Ska i alla fall se till att han dricker ordentligt så han inte blir uttorkad. Mötte en kvinna ute på promenaden som tyckte jag hade en sååååå fantastiskt trevlig och lydig hund, sådant är ju alltid roligt när de säger till en också.

Diskat, fixat räkningar och plockat lite här hemma. Tänkte försöka ta mig till loppisen vid Täby galopp en helg. Har pratat om det i ett år, men nu måste jag verkligen rensa ut och bli av med lite krafs. Har ju mycket grejer som man bara är trött på. Härligt om man kan få ihop lite slantar att unna sig något för.

Hoppas verkligen det blir fint väder imorgon så jag får ligga på stranden. Vore så skönt om det är fint när jag är ledig. Underbara Irené bytte min nästa helg så nu kan jag vara med på vår träff den 7 aug. Blir att jag kommer lite senare, men bättre det än inte alls =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar