torsdag 29 juli 2010

Full rulle


Idag har det varit full rulle från start. Brukar i normala fall rapportera mellan 14.30-15.00 MEN idag vart det inte rapport förrän kl. 15.30 eftersom vi fick skicka in en patient till sjukhuset och andra som behövde tid. Doktorn var där och satte med sina papper och minst sagt körigt.

Som jag har sprungit ikväll. Är helt slut känner jag, ska bli sååå skönt att krypa ner i sängen och SOVA!!! Tack och lov jobbade jag med Christina ikväll, hon är en sån där härlig " moderlig" kollega. Lite som den kontakten jag och Anita ( från kåken) fick när vi arbetade ihop. Vi "klickar" som det så fint heter.
Kvällen rullade på med Hb-prover, blodsocker, omläggningar, stomi-påse tömningar, katetrar... och mycket mer.
Är tacksam att det är så härligt gäng som jobbar och att alla är så måna om varandra. Det betyder så mycket att man som kollegor trivs ihop och stöttar varandra i arbetet. Likaså när man kan se över gränserna och hjälpa varandra med arbetsuppgifter på varandras avdelningar eller olika områden, å vad jag gillar mina kollegor.

Vart såååå oerhört glad och tacksam när Barbara hade löst min lördag 7 augusti så jag får ledigt. Bad om det för två månader sedan till en annan, hade räknat med att jobba i alla fall. Så kom hon förbi och sa att jag var ledig och att hon löst det- TACK SNÄLLA!!! Om hon visste vad det betyder för mig.

Nu ska jag strax ta en kiss med Sigge, sen väntar sängen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar