tisdag 27 juli 2010

" Bonde hittat fru"









Ikväll åkte jag över till min gamla stallkompis Kerstin, som träffade bonden Göran och levde lyckliga i alla sina dagar =)
Skämt å sido så är det så mysigt att få komma ut till " landet" och hälsa på ibland. De har massa djur, kor,tjurar, kalvar, hästar, fölungar, höns, katter, hundar, kaniner, marsvin... hm.... hoppas jag inte glömde något nu.

Jag och Kerstin tog en sväng med Sigge och sen hälsade vi lite på hästarna och släppte ut dem i hagen. Hade fått stå inne och äta lite och vila under eftermiddagen. Inte mycket till bete nu så det krävs lite extra tillskottsfoder.
Några av korna har fått kalvar, sååå söta!!!

Kaffe med kladdkaka och sen en sväng ut och gav hästarna kvällshö innan jag åkte hem.
Riktigt skön kväll med andra ord. Vad jag skulle trivas om jag fick bo på landet och arbeta med djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar