fredag 25 juni 2010

Jobbat


Somnade på kanske 20 minuter igår och det är riktigt bra för att vara mig. Tog dock min insomningstablett, vilket jag kommer att göra ett bra tag till så min kropp börjar fatta att man ska sova!!! Känner mig som en ny människa sedan jag började med dem för 1,5 vecka sen. Känns inte att jag tar dem, MEN jag SOMNAR!!! Vaknar pigg och utvilad.

Idag gick jag upp kl. 05.30 för frukost, dusch och morgon promenad med Sigge. Sen iväg till Furuhöjden för jobb 07-15.30
Arbetade tillsammans med Björn idag som är som en stor nalle-BJÖRN(!) Trivs att jobba med honom för allt flyter på och är inget knossel. Vet inte om det är hans år inom kriminalvården som gör det... haha* Har arbetat som sjuksköterska där för massa år sedan.

Till lunch var det uppdukat för sill, ägg, majonäs, färsk potatis, något kött, sallad och till efterrätt glass och jordgubbar. Patienterna var så tacksamma och tyckte allt var så fint ordnat. Gick ut och satt mig i gräset med Marianne på rasten. Så kul att arbeta ihop igen efter så många år. Jobbade 1999-2001 på furuhöjden också. Eftermiddagen gick riktigt fort.

Hem och satte igång två maskiner tvätt, ja du läser rätt... Hade tänkt att hänga på tork ute på balkongen, för det doftar ljuvligt och torkar fort, men nu hänger regnet i luften. Ska bara vara hemma själv ikväll och mysa. Var förbi ica stop och handlade middag, chokladkaka och jordgubbar. Ska se om det är något bra på tv, annars ska jag kika på någon film som jag har hemma.
inte det minsta synd om mig, själv valt och underbart ska det bli. Sigge ska få gotta i sig ett ben.

Imorgon börjar jag kl. 07 igen så det blir i säng i hyfsad tid ikväll. Hoppas ni har en toppen midsommar med dans runt midsommarstången, nubbe och sill =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar