lördag 15 maj 2010

Mysig eftermiddag med syrran och jörgen i stan!


Vaknade vid 8-tiden och då var det redan 13 grader VARMT ute =)
Är det inte fantastiskt att det ÄNTLIGEN är lite varmare och sol. En morgon runda med Sigge och sen lite havregrynsgröt. Bokat tvättstugan tills imorgon så då blir det till att tvätta det sista innan vi åker. Härligt att få lite föraning av vad som väntar väderväg... LOVELY!!!
Pratade med syrran som befann sig på norr mälarstrand så jag tog bilen in och fikade med dem på mys cafét precis vid vattnet. Tänk vad stockholm blommar så fort det blir lite sol och värme, fattar inte vart ifrån alla människor ploppar upp. Syrran och Jörgen stod i kö sisådär 45 min så jag passade på att spana in folk bakom mina solglasögon =) Finns ganska varierande typer av människor om man säger så. En gubbe med kilt som var i " byggjobbarstuk" ( inte varken snyggt eller sexigt). Härligt med lite miljöombyte, skulle lätt kunnat sitta där hela eftermiddagen.

Sigge fick en 40 minuters promis runt roslagsnäsby när vi kom hem. Man märker att han inte är riktigt van vid värmen ännu. Stackarn, sommaren har inte ens börjat och man får trycka upp vattenskålen i ansiktet på honom så han dricker. Sen är han inte smartare än att han lägger sig mitt i solen på balkongen där det är 26 grader(!)

2 kommentarer:

  1. Usch, måste du välja de sämsta bilderna?

    SvaraRadera
  2. Äh lägg av... du är så fin syster min =)

    SvaraRadera