lördag 29 maj 2010

Frukost med Anna & Mark


Anna är hemma i sverige för att gå på bröllop och det gör mig så otroligt glad. Det är 10 år sedan hon tog sitt pick och pack och flyttade till Köpenhamn för studier till veterinär. Är så stolt över henne, hon gjorde precis det hon drömt om och kämpat för. Inte nog med att hon är en sådan fantastisk vän, hon är en fantastisk veterinär också.
Vart lite te och smörgås till frukost som varvades med skratt och gråt. Har nog varit lite mycket för oss alla sista tiden... Tänk vad glad jag är som har en sådan fin vän som alltid finns där och kan få en att skratta så man trillar av stolen(!) och som samtidigt stöttar, peppar och uppmuntrar.
Tog en runda med Sigge också och det var skönt att få hennes syn på Sigge både som vän och som veterinär. Hon vet ju hur jag fungerar med mina djur och vad som är humant för honom. Kändes bra att hon inte tyckte det gick någon större nöd på Sigge Sigvardsson. Nästa tisdag blir det albano och hans hälta får vi leva mer eller mindre. Gäller bara för mig att acceptera att han inte klarar våra 3 timmars promenader. Hon sa att livsglädjen är det inget fel på för hans del i alla fall =)

Syrran bjuder på rabarberpaj i eftermiddag som " Mors dag " fika. Efter det är det tänkt att Jessi och jag ska ut... vet dock inte om jag pallar ytterligare en kväll med utgång, jag är så slut efter denna vecka och natt. Kanske blir det bara en lugn hemma kväll så jag är utvilad imorgon.
Om vädret tillåter så ska jag och en kompis / kollega träffa en familj från dagis och ha lite picknick i vaxholm. Saknar barnen så otroligt mycket... ska bli kul att träffa de syskonen <3 och föräldrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar