tisdag 25 maj 2010

Arbetsdag...


Usch vad jag sovit dåligt i natt. La mig vid 24 igår och tänkte att jag med all förmodan skulle somna som en stock efter måndagsmorgonens hemfärd med flyg.
Tyvärr så vart inte fallet så, vid 02 hade jag ännu inte somnat så det fick bli lite tidningsläsning. Vaknade till och från fram till kl. 05.50 då det var dax att stiga upp. Tack och lov så var jag ganska så pigg ändå. Riktig vardagsmorgon med grötfrukost och iväg med Sigge till hunddagis.
Idag har jag arbetat på min gamla avdelning. Man blir lite lätt nostalgisk när man går i " sina gamla " korridorer. Det är en viss doft som inte finns någon annanstans än en inpyrd och insvettad kåk... Dagen har flytit på bra och vid 17 var det dax att åka hem.
Marie ( personal på dagis) hade med sig rakapparaten till Sigge så nu är han rakad där eksemet sitter. Lite lättare att tvätta och hålla torrt nu, TACK SNÄLLA Marie!!!

Jennie kom över och hade lite mys med mig. Drack latté ( kan säga att svenskt zoega kaffe och mjölk smakar fantastiskt)i jämförelse med spanskt ;-)
Lite " Halv åtta hos mig", "eurovision" och " Nyheterna".
Nu ska jag ta en kvällsrunda med Sigge och sen hoppas jag kunna sova ordentligt i natt.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen;-)
    Hoppas att det bara är en tillfällig formsvacka Siggelino har;-(
    KRAM

    SvaraRadera
  2. TACK Monica...
    Jag hoppas också den bara är tillfällig, blir bara så ledsen och orolig när han mår som han gör. Sen kan tydligen prostatan göra att de ändrar beteende... ultraljud kanske det också blir den 15:e... han är som sagt inte riktigt så fin i pälsen och kroppen som han brukar... ser nedgången ut. Livrädd för cancer... KRAM och tack för att du finns och är världens bästa uppfödare <3

    SvaraRadera