lördag 24 april 2010

Vill kunna köra fullt ut igen...



Lite trist att Sigges artros är som den är. Han är ju en sådan hund som behöver få använda nos och skalle hela tiden för att må bra. Kör lite sak-letning inne med honom, men det är inte riktigt som att lägga ett spår ute eller köra sök. Den hunden kan inte ta det lugnt, det existerar inte i hans liv...
Ska sakta börja utöka våra promenader om en vecka med 5 min så hoppas jag att hans ledinflammation börjar läka ut.
Sen blir det till att försöka gå så mycket som möjligt på gräs, i skogen och dyl där det mjukt underlag så han slipper springa omkring på stum asfalt.

Lagom till han kanske är redo för lite sök så är det väl alla underbara ormars tid att vara framme. Usch vad jag avskyr dem, dessutom så lyckas jag alltid locka dem till mig. Hur stora är oddsen att man först håller på att krocka med en orm i vattnet när vi paddlade kanot, för att sedan nästan krocka med en annan orm i vattnet när man badar??? Sommaren 2008 såg jag 9 ormar på sisådär 3 månader... hua!!!
Är mest rädd att Sigge ska nosa och bli biten.

Nu blir det en morgon promis med Sigge och sen ska jag ringa mamsen och pappsen och se vart de är. Ska hämta Nellie så ska vi se vad vi ska hitta på idag. Ska ha riktig mysdag och myskväll =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar