tisdag 27 april 2010

Varva ner...



Det har sina fördelar att arbeta kvällspass. Jag har fått massor gjort här hemma idag, solsken och allmänt välmående. Ringde Ersta och pratade med dietisten. Jag har inte blivit kallad på min ettårs-kontroll ännu och skulle verkligen behöva få lite tips och råd på mina måltider såhär ett år senare.
Vet inte om jag äter för mycket eller för lite, tror det senare. Hon tyckte i alla fall att jag har gått ner bra i vikt och att det var fullt normalt med en liten platå nu. Skulle prata med kirurgmottagningen och se till att de skulle skicka en kallelse.

Måste säga att ersta är fantastiska med sina patienter och alltid lika trevliga och proffsiga. Har slarvat med mina kosttillskott ett tag nu, skärpning Gisse!!! Det visar sig genom att jag blir väldigt trött och har svårt att ta igen mig efter ansträngning.
Sen är inte järntabletterna mina favoriter...
Idag har jag i alla fall lyckats hålla mina måltider och tider så det blir nog lite ordning på torpet=)

Har arbetat kvällspass på blå avdelning tillsammans med en sjuksköterska som var jämngammal med mig. Kvällen flöt på väldigt bra och vi hann även med en kortare pratstund. Lite provtagningar och ompyssling av gäster vart det. Sen gör det inte saken sämre att Galvarino i köket gjorde värsta goda vegetariska grönsakspytten till middag, thanks ;-)

Pappa lyckades låsa sig ute med Sigge när han skulle ta ut honom så Sigge fick följa med hem till mamma och pappa ikväll. Han vart så glad när jag hämtade honom.
Nu blir det lite havregrynsgröt innan det är dax för sängen.
imorgon väntar arbete på förskola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar