tisdag 27 april 2010

Vad ska dagen erbjuda...


Fick ett väldigt fint meddelande från en gammal kurskamrat från krut. Sådant värmer. Tack Lars för dina kloka och fina ord.

En sak kan jag säga, det är inte lätt att lägga bandage på en viftande schäfersvans(!)
Speciellt inte när det är längst ut på svanstoppen där det knappt finns något ben.
Igår när jag kom hem så vart Siggemannen sååå lycklig och visste inte vart han skulle ta vägen ( det är KÄRLEK ), så han viftade så med svansen där han har sitt lilla fukteksem/ sår, så det såg ut som man slaktat i min lägenhet.
Det var blod ÖVERALLT, på väggarna i hallen, garderobsdörrarna, kylskåpet, golvet och vart han än for fram.
Lyckades tillslut lugna ner honom och smacka på en kompress och kirurgtejp.

Idag blir det att lägga ett mer ordentligt bandage, torka väggar där jag missat igår, tvätta en maskin och kanske hinner jag med en promis med Maja och Sickan också, innan det blir dax för kvällsjobb på furuhöjden =)

2 kommentarer:

  1. Nu förstår jag varför du är så duktig så att du till o med skurar garderobsdörrarna!
    Blev lite konfunderad när jag läste om det på FB, tänkte att jaha, ska man göra det också, det har jag missat, bäst att gå hem o skura! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha... ja det är inget som jag brukar göra vanligtvis. Men man vill ju inte ha en lya som påminner om slakthus...

    SvaraRadera