lördag 24 april 2010

Toppen dag...

Mamma och pappa hade hämtat Tim och Nellie hos syrran så jag fick sova ut efter gårdagens röj på garbo... Barnen ville cykla först så då passade jag på att äta lunch ihop med Maja. Vilket kanon väder det varit idag. Har också hunnit iväg till spåret vid rösjön och gick en 30 min med Sigge där.

Nellie och jag har ritat ( tänk det kunde jag göra i timmar när jag var liten), tog en promenad med Sigge ner till ica och handlade middag och gottis. Tänk att det bästa hon vet är FISKBULLAR!!? Gav massa förslag på mat alternativ och ungen vill ha FISKBULLAR... hua*
Lagade lite tikka masala till mig och sen åt Nellie sina...hm.. bläää.
Sen har vi pratat, tänk vad stor hon blivit. Hade en liten lektion i hästens färger och tecken. Hon är som en svamp och suger upp allt man säger när det gäller hästar och hundar och andra djur. Min lilla hästtjej som redan tävlat en hopptävling och ev. ska tävla sin andra imorgon, blott 6,5 år gammal. Det roliga i det hela är att hon har samma ridlärare som jag hade när jag började som 4-åring.

Helgen har varit grymt bra så här långt. Hoppas att det är fint väder imorgon för jag vill verkligen utnyttja tiden ute... kanske ta med lite kaffe / sallad och sätta sig vid något vattenhål eller åka ut till vaxholm... VÅÅÅR-känsla liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar