torsdag 29 april 2010

Bra dag...


Sov till kl. 07 och sen en morgonrunda med Sigge på 30 min. Iväg till samma förskola som jag var på igår i Sollentuna. Har bara varit hemma på gården idag och barnen har lekt sjörövare och byggt vulkaner(!) Nu gör man inte sandslott, vägar och broar... Man gör VULKANER!!!
Till lunch var det en lite annorlunda soppa med ris, purjolök och köttfärs men den var supergod!!! De har en riktigt fantastisk kock där måste jag säga. Till det var det hembakat bröd ( fick receptet av honom idag). ;-)

Vid 13 tiden gick vi ut och fortsatte leka på gården. Slutade redan kl. 15.00 så då åkte jag hem och tog ut Sigge en sväng, sen åkte vi och handlade hundmat och hämtade ut hans smärtis i arninge. Var förbi däckhandlarna och bytte till sommardäck. Under tiden passade Sigge och jag på att busa i gräset- han är världens goaste vovve <3

Har märkt att hans eksem blir bättre när man ser till att hålla honom ren så det fick ett bli ett bad. Nu ligger han och självtorkar i sin bädd med ett ben i högsta hugg.

Strax kommer Nanna över och vi tänkte äta raggmunk ikväll. För sisådär 10 år sedan så åt vi det ofta när vi hade söndagsmys efter en partyhelg. Tänk vad vissa människor betyder för en, Nanna är en sådan vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar