måndag 20 januari 2014

TUL & läkarbesök

Vaknade 05:20 och kunde inte somna om. Upp 07:00 och duschade, tvättade håret & gjorde iordning mig INNAN Pontus vaknade 8:00 Fick bli en snabbis med påklädning, välling & smörgås och sen ut med Konrad en sväng. Mamma kom över vid 8:30 och vi borstade fram bilen, packade in barn, hund, vagn & skötväska & åkte till farmor & farfar med Pontus & Konrad. Sen vidare för ultraljud på DS. Typisk tjejmage utbrast barnmorskan när jag blottade magen och hon kletade ut gelen för ultraljudet. Vår lilla tös vägde 1,9 kg & beräknas väga 3,5 kg om hon föds på beräknad dag. Skönt att det inte var över 4 kg!!!
Fantastisk kul att få se henne igen. Efter det CTG i 40 min... Varierande hjärtslag mellan 122-179 ❤️beroende om hon rörde på sig eller slumra till. Blodtryck 110/70. En timme efter utsatt tid fick jag träffa nya spec läkarn på specmödravården. Hade gärna haft kvar samma som förra graviditeten som "kan mig" men hon slutade i januari. Hur som helst så har järndrpåerna dippat igen.. 7 så nu blir det järndropp ferrinjekt om en vecka och sedan nya prover om 5 veckor.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar