tisdag 28 januari 2014

Återigen jobbig natt

Pontus somnade till lugna favoriter vid 05:30 efter att ha suttit rakt upp och ner och sen lagt ner huvudet på täcket i fotändan... La filten på honom vid 05:45 och stängde av radion, sen sov till prick 08:30 som är hans ordinarie sovtid när han mår bra... 19:30-08:30 brukar det vara i normala fall, men nu är vi vakna 3-5 tim/natt av dem och sen sover han 1-2 tim på dagen.

Han har kläckt koden att bygga klossar på höjden och stapla vilket är väldigt kul. Likaså passa in pusselbitar med lite stöd. Kul att det sker massa sådant nu. Ner och klädde på, bytte blöja & sen åt han en rejäl portion gröt till frukost med katrinplommonpuré. Halva smörgåsen med messmör vart mest bara kladd & mos.

Var på väldigt grinigt och gnälligt humör på morgonen och jag själv galet slut och med en stenhård mage som bara krampar så packade ihop alla förnödenheter och åkte till svärföräldrarna vid 10:30 Fick lägga mig och vila vilket var galet skönt. Vid 11:45 åkte jag till DS för att lämna in mitt urinprov, få järndropp & barnmorskebesök. Hann äta en lunch där i lugn och ro innan droppet.

Magmått: 33 cm vilket är precis detsamma som jag hade i samma vecka med Pontus.

Hon ligger långt ner ruckbar men skulle vattnet gå nu så ligger hon redo som min barnmorska uttryckte det.

Hjärtljud: 134-148

Bltr: 110/70

Fick min blodgruppering också. Shit det närmar sig!!!
Sen tyckte min barnmorska att det var märkligt att de inte bad mig komma in i helgen när jag hade så pass mycket värkar som strålade ut i rygg & ljumskar. Tyckte man borde ha kollat tappen, men att det var bra att det lugnat sig. Kommer det tillbaka så tyckte hon jag skulle åka in och kolla. Jag sa att barnmorskan på förlossningen sa att de hade mycket och hon sa att hon misstänkte det... Fan att de ska behöva bli helt utarbetade. Tack Filippa Reinfeldt.







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar